提供: Minecraft Modding Wiki
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独自に権限の仕組みを提供するプラグインを開発したい場合、 [[権限プラグインの開発方法]]を参考にして下さい。 | 独自に権限の仕組みを提供するプラグインを開発したい場合、 [[権限プラグインの開発方法]]を参考にして下さい。 | ||
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+ | == Scheduling Tasks and Background Tasks == | ||
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+ | Currently, Minecraft servers operate nearly all of the game logic in one thread, so each individual task that happens in the game needs to be kept very short. A complicated piece of code in your plugin has the potential to cause huge delays and lag spikes to the game logic, if not handled properly. | ||
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+ | Luckily, Bukkit has support for scheduling code in your plugin. You can submit a Runnable task to occur once in the future, or on a recurring basis, or you can spin off a whole new independent thread that can perform lengthy tasks in parallel with the game logic. | ||
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+ | There is a separate [[Scheduler Programming]] tutorial which introduces the Scheduler, and gives more information on using it to schedule synchronous tasks, and on kicking off asynchronous tasks in Bukkit. | ||
== スケジューリングタスクとバックグラウンドタスク == | == スケジューリングタスクとバックグラウンドタスク == |